Στιγμιότυπο από την πρώτη συνάντηση.

ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

Η «Πρώτη Συνάντηση» με τους γονείς και τους μαθητές μας είναι πολύ σημαντική για εμάς. Είναι ευκαιρία να γνωριστούμε, να επικοινωνήσουμε και να ορίσουμε τους στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Για το σχολικό έτος 2019 – 2020 η περίοδος «Πρώτης Συνάντησης» ξεκινά από τις 26/08/2019 και θα ολοκληρωθεί στις 27/09/2019. 

Για να προσεγγίσουμε σωστά το μαθητή πρέπει να τον γνωρίσουμε όσο καλύτερα γίνεται. Να αναγνωρίσουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και να προσαρμόσουμε τον τρόπο διδασκαλίας ανάλογα με τις ανάγκες του. Οι γονείς είναι οι πιο βασικοί μας σύμμαχοι σε αυτή τη διαδικασία. Η συνεργασία του σχολείου μας  με τους γονείς είναι καθοριστική για την επιτυχία των στόχων μας.

Στην «Πρώτη Συνάντηση» θα διερευνήσουμε βασικά στοιχεία ώστε να δημιουργήσουμε το σωστό πρόγραμμα, που θα καλύψει το μαθητή μας και θα τον κάνει να νιώσει εμπιστοσύνη και οικειότητα με το χώρο όπου έρχεται να μάθει Αγγλικά.

Ο οδηγός που ακολουθεί, μπορεί να βοηθήσει στην προετοιμασία των γονέων να αξιολογήσουν τις χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν το παιδί τους ώστε, κατά τη διάρκεια της Πρώτης Συνάντησης, να μοιραστούν μαζί μας στοιχεία που θεωρούν σημαντικά για τη διδασκαλία του παιδιού τους.

Στο Dyslexia Friendly δεν πραγματοποιούνται αξιολογήσεις μαθησιακών δυσκολιών, ούτε βεβαίως παρέχουμε γνωματεύσεις.  Ωστόσο συνεργαζόμαστε με Κέντρα Δυσλεξίας, αξιόλογους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, παιδοψυχολόγους και σύμβουλους ψυχικής υγείας, έτσι ώστε να παρέχουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες σε γονείς και παιδιά. Παρακαλούμε επικοινωνήστε έγκαιρα για το ραντεβού σας.

Ο παρακάτω οδηγός βασίζεται σε εργαλεία αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών αλλά δεν είναι τεστ δυσλεξίας ή μαθησιακών δυσκολιών.

 

1. Γενικά

  • Παρ’ όλο που είναι έξυπνο, δυσκολεύεται πολύ στο να διαβάσει, να γράψει ή να συλλαβίσει λέξεις.
  • Δίνει την εντύπωση ατόμου τεμπέλη, απρόσεκτου, που δεν προσπαθεί αρκετά.
  • Συνήθως δεν θεωρούμε πως το παιδί αυτό είναι στο σχολείο τόσο «κακός» μαθητής ώστε να χρειάζεται βοήθεια για τα σχολικά μαθήματα.
  • Έχει υψηλό δείκτη νοημοσύνης, ταυτόχρονα όμως δεν τα πάει και πολύ καλά στο σχολείο, ενώ αποδίδει πολύ καλύτερα στα προφορικά παρά στις γραπτές δοκιμασίες.
  • Είναι ταλαντούχο στα σπορ, στις μηχανολογικές δραστηριότητες, στην τέχνη, στις πωλήσεις, στην αφήγηση ιστοριών, στο σχέδιο ή στην αρχιτεκτονική.
  • Χάνεται πολύ εύκολα στις σκέψεις του και δεν έχει πολύ καλή επαφή με το χρόνο.
  • Δύσκολα μπορεί η προσοχή του να παραμείνει κάπου εστιασμένη.
  • Μπορεί να μάθει καλύτερα μέσα από χειρωνακτικές εργασίες, επιδείξεις, πειραματικές διαδικασίες και παρατήρηση οπτικών βοηθημάτων. 

 

2. Όραση, Ανάγνωση και Συλλαβισμός

  • Διαμαρτύρεται για ιλίγγους, πονοκεφάλους ή στομαχόπονους όταν διαβάζει.
  • Μπερδεύει γράμματα, αριθμούς, λέξεις, ακολουθίες ή λεκτικές επεξηγήσεις πραγμάτων.
  • Στο διάβασμα ή στο γραπτό λόγο εμφανίζει επαναλήψεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις ή αναγραμματισμούς σε γράμματα, αριθμούς ή λέξεις.
  • Διαμαρτύρεται ή αισθάνεται κίνηση των γραμμάτων όταν γράφει ή αντιγράφει ένα κείμενο. (Ρωτήστε το αν «κουνιούνται» τα γράμματα)
  • Δείχνει να έχει πρόβλημα με την όρασή του, παρότι οι ιατρικές του εξετάσεις δεν παρουσιάζουν κάποια αντίστοιχη διάγνωση.
  • Διαβάζει πολλές φορές ένα κείμενο αλλά η κατανόηση του κειμένου παραμένει χαμηλή.
  • Συλλαβίζει χωρίς σταθερότητα.

 

3. Ακοή και Ομιλία

  • Δύσκολα μπορεί να εκφράσει λεκτικά τις σκέψεις του, μιλά με σύντομες προτάσεις, αφήνει μισοτελειωμένες τις προτάσεις του, τραυλίζει σε στρεσογόνες καταστάσεις, εκφέρει με λανθασμένο τρόπο μεγάλες λέξεις και προτάσεις.

 

4. Γραπτός Λόγος

  • Έχει πρόβλημα με το γράψιμο και την αντιγραφή, δυσκολεύεται να πιάσει το μολύβι του ενώ συχνά ο γραπτός του λόγος είναι δυσανάγνωστος στη μορφή και μπερδεμένος στο νόημα.
  • Αδέξιο, χωρίς ικανότητα προσανατολισμού, με δυσκολία στα σπορ με μπάλα ή στα ομαδικά σπορ.
  • Μπορεί να είναι αμφιδέξιο (χρησιμοποιεί και το δεξί και το αριστερό χέρι σαν το «καλό» του) και πολύ συχνά μπερδεύει το δεξιά με το αριστερά, το πάνω με το κάτω.

 

5. Μαθηματικά και Διαχείριση Χρόνου

  • Έχει δυσκολία να πει το χρόνο (ώρα, μέρα, μήνα, ημέρες εβδομάδας, μήνες του έτους) ή να τον διαχειριστεί, να μάθει πληροφορίες που έχουν κάποια αλληλουχία μεταξύ τους ή ακόμα και να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του.
  • Στις μαθηματικές πράξεις χρησιμοποιεί συχνά τα δάχτυλά του ή διάφορα τρικ. Συχνά γνωρίζει απαντήσεις τις οποίες δε μπορεί να αποτυπώσει στο χαρτί ή χρησιμοποιεί διαφορετικές τεχνικές από αυτές που διδάχτηκε.
  • Μπορεί να μετρήσει αλλά έχει δυσκολία να μετρήσει αντικείμενα ή να χειριστεί χρήματα.
  • Μπορεί να εργαστεί με αριθμητική αλλά αποτυγχάνει στα προβλήματα, δε μπορεί να ανταποκριθεί στην άλγεβρα ή στα ανώτερα μαθηματικά.

 

6. Μνήμη

  • Έχει άριστη μνήμη όσον αφορά γεγονότα που έχουν γίνει στο απώτερο παρελθόν και αφορούν εμπειρίες, τοποθεσίες και πρόσωπα.
  • Φτωχή μνήμη για ακολουθίες, γεγονότα και πληροφορίες που δεν προέρχονται από βιωματικές εμπειρίες.
  • Σκέφτεται πρωταρχικώς με εικόνες, συναισθήματα.

 

7. Συμπεριφορά, Υγεία, Ανάπτυξη και Προσωπικότητα

  • Πάρα πολύ ακατάστατος ή τακτικός σε σημείο ψυχαναγκασμού.
  • Μπορεί πολύ συχνά να είναι ο «κλόουν» ή το «ταραχοποιό» στοιχείο της τάξης του ή ακόμα και να είναι πολύ ήσυχο.
  • Περνά τα εξελικτικά στάδια (ομιλία, μπουσούλισμα, περπάτημα ή και δέσιμο παπουτσιών) πολύ νωρίς η εξαιρετικά καθυστερημένα.
  • Επιρρεπές σε μολύνσεις των αυτιών, ευαίσθητο σε τροφές, πρόσθετα και χημικά προϊόντα.
  • Μπορεί να κοιμάται είτε πολύ βαθιά ή πάρα πολύ ελαφριά, να παρουσιάζει νυχτερινή ενούρηση πέρα της ηλικίας του, να βλέπει έντονα όνειρα, που το επηρεάζουν.
  • Πολύ μικρή ή εξαιρετικά μεγάλη αντοχή στον πόνο.
  • Πολύ έντονη αίσθηση της δικαιοσύνης και συναισθηματικά πολύ ευαίσθητο. Προσπαθεί για την τελειότητα.
  • Τα λάθη που κάνει και τα γενικότερα συμπτώματα που έχει, γίνονται δραματικά πιο έντονα όταν βρίσκεται σε σύγχυση, πίεση χρόνου, συναισθηματική πίεση ή κακή κατάσταση υγείας.
  • Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, νιώθει συχνά αποθαρρυμένο με το να ασχοληθεί με το διάβασμα ή να προετοιμαστεί για εξετάσεις ενώ καλύπτει με πολύ εφευρετικούς τρόπους την αδυναμία του.
  • Έχει αισθήματα μειονεξίας σε σχέση με τους συνομήλικούς του και ανεπάρκειας σε σχέση με τις προσδοκίες γονιών και δασκάλων. (Δεν μπορεί να τα καταφέρει…)
  • Συχνά ξεσπάσματα οργής, δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα. Ιδιαίτερα αν νιώθει ότι κρίνεται. 
  • Παρατηρεί ή αναλύει πράγματα και καταστάσεις με έναν τρόπο ιδιαίτερο, έντονο. Γνωρίζει την «κοινή λογική» αλλά δεν την ακολουθεί πάντα.  

 

Οι συζητήσεις, οι πληροφορίες και τα δεδομένα που φτάνουν σε εμάς, διαχειρίζονται με ΣΕΒΑΣΜΟ και ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΤΗΤΑ. Τα στοιχεία που εξάγονται, χρησιμοποιούνται με γνώμονα και αποκλειστικό στόχο την προσφορά εξατομικευμένων υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Για εμάς η διαχείριση των προσωπικών και ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων με σεβασμό, διακριτικότητα και προσοχή, αποτελεί ύψιστη και βασική επαγγελματική και προσωπική αξία. Δευτερευόντως νομική υποχρέωση και συμμόρφωση. 

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία, σας περιμένουμε να τα πούμε και από κοντά.